Brev:
Kost, ernæring og rytme
29. september 2005
Alder:
2 mdr.
Kost, ernæring og rytme
Hej Helen
For 2 ½ måned siden blev jeg efter at have gået 14 dage over tid sat i gang, og fødte vores dreng Sebastian. Tiden siden har været meget hæsblæsende Sebastian har nemlig kolik og har skreget enormt meget. Han utrøstelige gråd/skrigeture er nu begyndt at blive færre og færre, og indtil for ca. 3 uger siden har han taget fint på. Men nu tager han kun ca. 140-150 g på om ugen og han spiser meget mindre end tidligere.
Vi har været til egen læge og børnelæge som rådede mig til at stoppe med at amme ham og i stedet give erstatning, fordi hun mente at jeg sikkert ikke havde nok mælk eller at det ikke kom ud pga. stress. Jeg må indrømme at jeg stresser derfor er jeg begyndt at give Sebastian erstatning, selvom det gør ondt i mit hjerte, jeg ville meget gerne have ammet ham til han var mindst 6 måneder.
Sebastian er på nuværende tidspunkt vågen ca. 1 1/2 time af gangen og sover i meget varierende længde ind i mellem. I den vågne tid er Sebastian ofte i ok humør og han er meget aktiv ja til tider nærmest hyper.
Min sundhedsplejerske har regnet ud at Sebastian som er 61cm lang og vejer 5,7 kilo skal have 8 flasker med 120 ml om dagen. Det har jeg prøvet i tre dage nu og han tager ikke mere end 140-200 ml i døgnet, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre det er jo alt for lidt, men han nægter når jeg tilbyder ham flasken (og for den sags skyld også brystet) og siger skrigende fra hvis jeg tilbyder igen. Han virker bare ikke sulten men noget skal han jo ha` hvad kan jeg gøre ?
En anden ting er at Sebastian ikke har nogen rytme og jeg er flere gange blevet rådet til at hjælpe ham med at finde en rytme, men hvordan gør jeg lige det og hvad er en passende rytme for sådan en lille mand ?
Med venlig hilsen
Stine